půjčovna aut

Nové zóny mají problém s kontrolou parkovného

V nových parkovacích zónách v Praze 5, 6 a 8 se již klasické lístečky o zaplacení parkovného nedávají za okno. Ani lidé, kteří bydlí v těchto zónách žádnou kartičku na sklo nelepí. Veškeré registrační značky a informace o zaplacení parkovného se ukládají přes internet do konkrétní databáze. Následně auto s kamerami na střeše zkontroluje, zdali má automobil zaplaceno parkovné či ne. Jelikož se v modrých zónách může oficiálně stát 3 minuty zdarma během 10-15 minut po projetí prvního auta s kamerami, projede stejnou trasu druhé auto s kamerami. Pokud na totožném místě v obou dvou případech stojí auto se shodnou registrační značkou a nemá zaplaceno, uloží se tento údaj a následně může majitel vozidla očekávat pokutu od Magistrátu za dopravní přestupek.

Řidiči mají fígl, jak se před kamerami skrýt

zakrytá rzŘidiči ovšem přišli na to, jak se drahému parkovnému vyhnout. Registrační značku částečně překryjí a auto s kamerami značku nepřečte. Úředníci sice vyhrožují, že se jedná o přestupek, za který je možno uložit až 50 000 Kč pokutu, ale s největší pravděpodobností se mýlí. Značka nesmí být zakryta, pokud auto řídíte, v tom případě můžete přijít i o řidičský průkaz. Pokud ovšem máte zaparkováno, nemůžete být přeci zodpovědní za kdejakého vandala, který jde okolo. Jistě se každému stalo, že mu zloděj odcizil část jeho auta. K vidění jsou občas i auta na cihlách. Někdy se stane, že vám zmizí značky, zlodějíček si je připevní na své auto a jede si na benzinku natankovat plnou nádrž zdarma. Za to se ovšem pokuty majitelům logicky nerozdávají.

Kdybychom šli do důsledku, mohl by kdejaký škodolibec překrýt všem motoristům jejich značky kouskem papíru a za rohem se smát, jak všechny vytrestal. To by bylo absurdní. Je tím pádem nemyslitelné, aby někdo pokutoval za toto majitele vozu. Jediným řešením, jak takové auto identifikovat, by mohlo být vyslání městského strážníka na místo, kde jsou tyto značky překryty. Pokutu by vystavil postaru. Pokud si ovšem potřebujete rychle odskočit na oběd a za 30 minut jste zpátky, není to špatné řešení. Parkovné na oranžových či modrých zónách je neúměrně drahé (40 až 80 Kč za hodinu), takže za parking dáte půlku toho, co utratíte za oběd. Až budou výplaty o něco vyšší, tak nebude problém tuto částku obětovat. V současnosti je přijatelná částka za hodinu parkovaní cca 10-15 Kč. To je ovšem pro Magistrát Prahy málo. V Praze 9 totiž tuto cenu za parkování nasadili a hned mají problém s úředníky z Magistrátu.

odtahTi vybírají nehorázné částky za rezidenční karty (1 200 za první auto, 12 000 Kč za druhé auto a neuvěřitelných 30 000 Kč za třetí auto). Současně do kasy města plynou milióny z vybraných pokut za rychlou jízdu a neoprávněné parkování. Pokud se ovšem jedná o využití pozemku v centru Prahy, tak se raději rychle prodá za pořádný balík místo toho, aby se tam postavil parkovací dům. Jediná současná strategie města je vytlačovací akce všeho druhu. Problémy s parkováním se ovšem jako domino pouze přelijí do vedlejší městské části. Pražští radní si musí uvědomit, že většina řidičů do Prahy nejezdí jen tak pro srandu, ale vozí sem peníze, takže by jim měli spíše vyjít vstříc.

Mezi další absurdity patří to, že s parkovací kartou pro Prahu 2 nemůžete v žádné jiné městské části zaparkovat. Pokud si chcete odvézt ze Žižkova nějaké věci a bydlíte vedle na Vinohradech, musíte na Žižkově zaplatit parkovné, stejně jako někdo, kdo přijede z Bratislavy. Autopůjčovna Praha disponuje několika vozy s parkovací kartou pro Prahu 2. Bohužel karty nejsou umístěny na všech vozech, jelikož jejich cena je neúměrně vysoká, tím pádem by se muselo zvýšit nájemné vozidel, a to není v souladu se strategií autopůjčovny. Všechny vozy mají samozřejmě dálniční známku pro Českou republiku.